tisdag 20 november 2012

Har fått en blog award!

Godmorgon!
Blev så himla glad när jag tittade in hos Linn som har bloggen Vardagsstund och såg att jag fått en blog award av henne för att hon gillar och följer min blogg. Tusen tack Linn!! Så roligt!
Nu ska jag ju föra den vidare och svara på några frågor från henne och de frågor jag fått är vad jag har för favorit:

* ..mat? Hmmm svårt men om jag måste välja så blir det helstekt oxfilé, vitlökssmör och potatisrösti
* ...ställe? Koh Lipe i Thailand. Längtar tillbaka varje vinter.
* ..minne? När vi gifte oss. Det var en oförglömlig dag för oss.
* ..doft? Jag måste säga att det är när jag går förbi ett pizza hak. Älskar doften av nygjord pizza!
*... årstid? Sommar, utan tvekan. Att få sväva i det blå, att få sitta barbenad på terassen och grilla eller få ligga på en sandstrand och mysa går inget upp mot.
* .. designpryl/sak? Jag har i många, många år gillat lampan Enigma från Louis Paulsen så det får bli den.
* .. dryck? Mc Donalds jordgubbsmilkshake :-)
* .. godissort? Jag är ingen godismänniska men Häxvrål går alltid ner. Är mer en chipsoman.
* ... låt? Feather theme från filmen Forest Gump är min absoluta favoritlåt och jag bölar varje gång jag lyssnar på den eller spelar den själv. Den hade vi som ingångsmusik på vårt bröllop. Filmen är också en stor favorit.
*.. plagg? Oj inte lätt om man är klädoman men jag säger koftor för jag älskar koftor och just nu är storfavoriten Hunky Dorys Skull cable knit.
*... film? The Green mile med Tom Hanks och alla Twilight filmerna som man ju tyvärr fick ta farväl av förra veckan.



Feather theme som är min favoritlåt


Nu ska jag skicka blog awarden vidare till någon som jag har som favoritbloggare och det är ju jättesvårt för det finns ju såååå många bra bloggar som jag följer men om jag måste välja så väljer jag fina Vivvi med bloggen Vivan divan goes fashion. Någon finare, gladare och mer modemedveten tvåbarns mamma har jag sällan skådat. Hon har en stil och utstrålning som jag gillar väldigt mycket. Hon kombinerar tufft med romantiskt, nytt med gammalt, färgglatt och strikt. Ja en sjukt snygg stil helt enkelt och så blandar hon in recept och skriver om familjen också samt att hon har stora och sevärda bilder vilket jag gillar.
Så varsågod Vivvi, du får föra min blog award vidare i blogglandia  :-)
Mina frågor till dig är:

Drömresa?
Favoritsysselsättning?
Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Vad önskar du dig i julklapp?
Favoritmat på julbordet?
Drömyrke?
Favorittidning/magasin?
Favoritplats i Sverige?
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Favoritdesigner?






Så här gör du...
Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar. Svara på de frågor du fått av den som nominerade dig. Hitta på frågor för de som du nominerar och skriv på deras blogg att de är nominerade.
 
Kram

2 kommentarer:

  1. Grattis till den fina awarden! Det är du värd! Och vet du, nu är jag lite rörd så jag gråter här. Började lyssna på Forest-Gump-låten här som är en av mina favoriter också och så läser jag vidare och ser det underbart fina du skriver om mig. Tack söta fina för dina ord. Du anar inte vad de betyder precis just nu :-)

    Kramar i massor
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. :-) Vist är den bra!
    Många kramar!

    SvaraRadera