tisdag 6 november 2012

Mollyträffen på lördag och favoriter i badrummet

Halloj!

Har skickat mail till er som ska med på vår lilla Odd Molly träff på lördag eller skickat på Facebook till vissa av er.
Jag saknar kontaktuppgifter till Sara S så du får gärna maila mig :-)
Om jag har rätt för mig nu så är följande Mollydonnor anmälda:

Maria M
Helen
Jag
Sarisen
Josanne(möter upp i Malmö någonstans)
Kofttanten 
Mollyflickan 
Anna SC 
Flippfloppan 
Fiona(endast Kids and friends)
Fengxumamma(eventuellt en liten stund på Kids and friends)
Dr Molly(ev en liten stund)
kanske Lingonberrie


Är det fler som fortfarande funderar på att följa med så har ni tills imorgon på er sedan bokar jag lunchbord till oss :-)


Och nu till något helt annat, nämligen mina favoriter i badrummet just nu.


1. BB kräm från Maybelline med spf 30. 109 kr
BB krämer har ju slagit igenom stort dock använder jag bara den när jag har som allra mest bråttom. Föredrar en riktigt bra ansiktskräm istället som är anpassad efter min hudtyp och mineralfoundation ovanpå MEN denna BB kräm är som sagt kanon om man inte har så mycket tid och vill få en lite jämnare hudton med lite lyster i.

2. Fuktspray Moisturising facial mist från Emma S. Denna är superbra nu när vintern börjar komma och man börjar blir torrare i hyn. Bara att spraya utanpå makeupen när man tycker att huden behöver lite fukt under dagen eller om man suttit mycket framför datorn tex. 129 kr.

3. Schwarzkopf Gliss shampoo och balsam för mycket torrt och skadat hår. Innehåller flytande keratin och jag tycker jag märker en markant skillnad på håret sedan jag började med detta. Brukar vanligtvis köpa dyra produkter hos frisören men detta verkar vara minst lika bra. Ca 29 kr för shampoot.

4. Excuviance ansiktsvatten Soothing Toning Lotion för känslig hy. 299 kr.
Detta använder jag morgon och kväll och ansiktet känns verkligen strålande och återfuktat efteråt. Excuviance är ju företaget som uppfann Alpha Hydroxyacid teknologin (AHA syra) samt Poly Hydroxy-Acid(PHA syra) Ägare till företaget är de världsberömda professorerna Dr Eugene Van Scott och Dr Ruey Yu och de har mer än 100 världspatent på sina produkter så det känns som att det är bra grejor.

5. The Body shops Body butter duo med exotisk doft. Ett "fack" med en lätt kräm för normal hud och ett "fack" med tjockare kräm för torra partier som armbågar, knä, fötter osv.185 kr.

6. Clinique 7 day scrub till ansiktet.  Riktigt bra peeling och man blir superlen i hyn efteråt. 275 kr för 100 ml.

7. Rouge från Maybelline, Fit me. Smälter in i huden och ger fint och naturligt resultat. 109 kr.

8. Excuviance ögonkräm Age reserve eye contour med bla koffein, kamomill, ginseng, maltobioniska syra samt PHA. Slätar ut, binder fukt och får fart på cellförnyelsen. 599 kr

9. Min favorit bland mineralfoundations. Det svenska märket Tikei AB. Fri från Bismuth Oxychloride som kan orsaka klåda och irritation. 129 kr.

10. Cliniques läppglans i alla dess former och färger. Räddaren i nöden en dålig läppdag. 195 kr.

11. Sist men inte mins....Diors vattenfasta ögonpenna Crayon, Håller länge innanför på vattenlinjen och är mjuk och lätt att sudda. 195 kr.

Har ni testat några av mina favoriter eller rent av använder ni några av dem? Vad tycker ni om dem?

Ha en fin dag allesammans :-)
Kram
 

12 kommentarer:

  1. Ska bli kul att ses och jag hoppas Dr Molly tar med lillebror.
    Jag är också en Exuviancefan numera; inte bara mannen. =)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt gäng=))))
    Jag har mailat dig;-))))

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  3. Jag får tyvärr ställa in. Lillebror är otroligt skrikig och jag har inte ens vågat mig till ICA dom senaste dagarna eftersom det resulterar i skrik konstant från att vi lämnar huset tills han kommer åter. Det blir förhoppningsvis fler tillfällen! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huuu lider med dig :-/ Vi får ses en annan gång helt enkelt :-)
      Kram!

      Radera
  4. Tack för tipsen. Jag använder bara en produkt du har och det är 7 day scrub. Nu blir jag allt nyfiken på Exuviance:)
    Ha så mysigt på träffen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 7 day scrub är super. Tycker man får så fin lyster efteråt.
      Ja gå in på deras hemsida och läs om deras produkter. De är super.
      Tack jag hoppas vi får skoj :-)
      Kramis

      Radera
  5. Oh vad jag skulle vilja vara med på lördag. För långt att åka tyvärr......
    Använder inget av dom produkterna, är extremt dålig på att vårda min hud. Shampon kör jag helst med ABBA, organiska produkter......Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är aldrig försent att börja ;-)
      Kram!!

      Radera
  6. Ska bli kul på lördag även om det blir en kortis för mig.
    Roligt att se vad du har i badrumsskåpet. Ha inte testat någon av dina favoriter, kör på annat (jag kanske skulle göra ett liknande inlägg!)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag. Alltid kul med lite nya tips :-)
      Kram!

      Radera