torsdag 20 december 2012

Sammanfattning av året

Hej alla!

Håller ni på att julstöka eller ni är färdiga med det mesta?
Satt här och och funderade på året som gått och var månaderna tog vägen. Vad har jag gjort hela detta året?
Detta året förändrades livet för alltid. Man stod där med gravtestet på toaletten och väntade och väntade på att de där tre minutrarna skulle vara överstökade. Längsta tre minuterna någonsin.
Sedan sprang jag runt i huset och sade högt för mig själv typ 25 ggr Vaaaaaa??? Redan???? Oj, öhhhh, hmmmm, oj, oj, så fort?! Nä måste ta ett test till......3 minuter.....Oooooooj hmmmm ett plus igen?! Tog fram det första igen och jämförde. Jo de såg likadana ut :-D
Man skulle helt plötsligt förbereda sig för att bli mamma. Den mest speciella och finaste titel man kan få i livet. Ett liv som förändrats till det mest underbara men också ett liv som är mer krävande än något annat jag varit med om.
Året 2012 var året då.....

....jag var tjock som aldrig förr
...jag insåg att familjen är något man ska vara oehört rädd om

....vi förändrade hemma


....jag såg ut som en prickig korv i ansiktet

.....jag grillade som aldrig förr

....jag blev mamma

....jag styrketränade som aldrig förr

...jag och maken hittade nya underbara ställen att tillbriga vår fritid på

....vi hade dop hemma i trädgården

.... sommaren var underbar med massor av sol

.... jag bakade som aldrig förr

.....jag tillbringade massor av tid på sjukhuset
.....min häst dog

.... jag tatuerade ögonbrynen


....vi insåg att barnvagn, familj och fallskärmsutrustning behövde en ny bil

....min vän kom hem från Dubai och hälsade på lagom till en nyfödd prins

....jag åter igen slängde mig ut ur flygplanet

.....det blev en tripp till Göteborg

....jag aldrig varit så trött i hela mitt liv

...jag träffade många härliga "Mollysystrar"

....kreativiteten flödade

.....jag vräkte i mig semlor som aldrig förr

...jag för första gången tyckt att vintern var en rolig årstid
....pepparkaksgubbar, Kalle Ankas jul och svarta dockan är samtalsämnen vi sent kommer att glömma

Nu får jag se vad 2013 har att erbjuda :-)
Lev väl!
Kram

 

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att få en sammanfattning av ditt 2012. Jag kanske adopterar idéen:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut! Bara kul ju:-)
    Kramisar!

    SvaraRadera
  3. Kära Maria o Daniel visst förändras livet när man får små barn
    många oroliga stunder fast mest positiva o underbara dagar.
    Du har haft det jobbigt med din fot med många operationer o smärta, men du har har klarat av det med bravur,och jag tror det har stärkt dig,att du har klarat detta också
    Nu önskar svärmor o svärfar dig Daniel o vårt älskade lilla barnbarn Wincent ett riktigt God jul och ett riktigt Gott år 2013
    Älskar er

    SvaraRadera
  4. Tack! Ses på måndag :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Otroligt fin sammanfattning av det gångna året.
    Ja det har verkligen varit ett omvälvande 2012. Mycket tråkigt, men också fantastiskt många glädjeämnen. Oron när du låg inlagd på sjukhuset,dina operationer, men inte minst telefonsamtalet där du glädjestrålande och omtumlad berättade att vi blivit mormor och morfar till en liten,liten pojke, och att allt var bra. Glädjen och tacksamheten i den stunden går inte att beskriva :-))
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är glad att ni ställt upp så mycket så ni gjort och gör:-)
      Kram

      Radera
  6. Vilken fin sammanfattning! Vilket år det har varit - tänk så mycket som hinns med, trots att det går så fort. Har börjat skriva på min krönika, får se om den blir klar till nyår...

    Kram!

    PS, hade du bott lite närmre skulle du fått en bärkasse med chips i julklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det hade varit en riktigt bra julklapp till mig :-D
      Kram

      Radera