onsdag 29 januari 2014

Skrattar inombords....

...när jag tänker på makens o vår vän Theos utflykt idag och är väldigt glad över att jag inte följde med.
Utflykten skulle vara en tur till nationalparken Khao Sok som innefattade frukost, elefantridning, lunch, kanotpaddling(de frågade specifikt ifall man fick paddla själv innan bokningen vilket de ville) samt ett besök vid ett tempel och vattenfall.
I själva verket fick de själva handla sin frukost på en skabbig marknadsplats, inte paddla själva, äta en äcklig lunch och titta på ett vattenfall som var lika stort som strålen när man kissar!
Det enda positiva var tydligen elefantturen med välvårdade och välmående elefanter i djunglen:-)
Templet de fick se var i själva verket en bondgård med lite hönor, apor och andra smådjur :-P
Det roligaste av allt var när guiden stannade bilen och frågade om någon ville svalka sig med ett dopp och de typ 500 meter tidigare sett en krokodilunge. Behöver jag tillägga att ingen ville bada förutom guiden? :-D
Nä jag är glad att jag stannade hemma vid hotellet och har haft ännu en mysig dag på stranden och imorgon ska vi fira nyår! Det kinesiska som är stort i Thailand.
Kram på er hemma i snöyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar